Bygglet

Steg 1

Börja med att logga in i appen med ditt personnummer och lösenord.

 

Steg 2

I vyn ”Tidregistrering” välj rätt datum och klicka på registrera manuellt

I vyn registrera kan du välja vad som ska registreras. Tid & material – används för att lägga in timmar och artiklar för utfört arbete på projekt. Frånvaro – används för att registrera eventuell frånvaro (semester, vab mm). Ersättning – används för att registrera ex.vis MESA-tillägg, traktamente, utlägg mm. Hämta från senast registrerad dag – används för att kopiera din senast registrerade dag.

 

Steg 3

Klicka på Tid & Material

 

Steg 4

Välj projekt (om projektet saknas, kontakta projektledare)
Använd sökfunktionen för att hitta rätt projekt, antingen utifrån projektnummer eller namn

 

Steg 5

Ange typ av tid (ordinarie eller övertid). Ange antal timmar för den valda tidstypen. Skriv vilket arbete som utfört i rutan Kommentar. Observera! Det som skrivs här kommer med på fakturan till kund, skriv tydligt.

Exempel: Sågning och bilning för avloppsstam.

 

Steg 6

Under rubriken Material anges vilka artiklar som använts på projektet.
Exempel: Golvsåg, våtsug

Om inköp eller hyra skett till projektet ska detta anges som separata artiklar med antal 1.

 

Steg 7

I nästa läge visas en översikt.

Gå igenom och se att allt stämmer, om allt stämmer fortsätt registrera på nytt projekt eller ny dag. Om något inte stämmer kan du klicka på översikten och ändra det som blev fel eller lägga till det som saknas.

Tidregistreringen ska göras dagligen för att rätt underlag ska finnas i systemet för fakturering.

Artiklar som är lätt att glömma men som är viktiga:

  • Etablering (en gång per projekt)
  • Milersättning
  • Diaslitage